شرکتهای خردهفروشی سوپرمارکت کانادایی Loblaw Companies (L.TO)، به دلیل کاهش تقاضا برای کالاهای غیرضروری خود مانند اقلام خانگی و لوازم الکترونیکی، برگه جدیدی را باز میکند که برآوردهای درآمد سهماهه سوم را از دست داده است.
مصرف کنندگان از مخارج اختیاری خودداری می کنند زیرا قیمت ها علیرغم کاهش روندهای تورمی نسبتاً بالا باقی می مانند و به تقاضا برای مارک های رده بالاتر ارائه شده توسط خرده فروشانی مانند Loblaw لطمه می زند.
با این حال، تقاضا برای معاملات ارزشی به بنرهای تخفیف Loblaw مانند No Frills و Maxi کمک کرده است.
این شرکت گفت: «فروش فروشگاههای دارویی نشاندهنده قدرت مستمر در ردههای زیبایی بود، اما به دلیل خروج شرکت از دستهبندیهای الکترونیکی کم حاشیه و هزینههای کمتر مشتری برای اقلام راحتی تحت فشار قرار گرفت.
فروش فروشگاههای مشابه در بخش خردهفروشی مواد غذایی در سه ماهه سوم ۰.۵ درصد در مقایسه با ۴.۵ درصد در سال گذشته افزایش یافت.
بر اساس داده های گردآوری شده توسط LSEG، درآمد سه ماهه این شرکت از 18.27 میلیارد دلار کانادا در سال گذشته به 18.54 میلیارد دلار کانادا (13.28 میلیارد دلار) افزایش یافته است.
سود تعدیل شده هر سهم Loblaw در سه ماهه سوم 2.50 دلار کانادا بود که بالاتر از انتظارات 2.45 دلار کانادا بود.
منبع: reuters